....kemaafan dipinta pekenan dipohonkan....

malam ini kita dipertemukan lagi dalam dua ruang yang berbeza..ruangan khidmat pesanan ringkas dan juga laman sosial yang menjadi kegilaan oleh para remaja sedekad ini...malam yang sering kali kita bersama bermadah kata dengan bercerita dan meluah perasaan dihati...malam ini jua datangnya kegembiraan bersama...kita himpun pelbagai aneka bicara bertujuan menghiburlarakan jiwa masing-masing...terus kita melayani bahtera kegembiraan sehingga larut malam...uzur sudah malam ini...tuai pagi mula menyusul ...sunyi sepi dengan tiada kedengaran isian alam yang sebuk seumpama waktu siang...namun siapa sangka...disangkakan panas sepanjang hari hujan pula membadai diwaktu itu...sidia mulai membaca lontaran kata daripada blog milik seseorang yang telah aku benci kini....walaupun sedulunya pemilik blog itu banyak membantu aku namun disebabkan kejahilannya yang mengkhianati kepercayaan ini telah aku musuhi selamanya...insan yang aku sayang telah berkunjung keblog itu...lalu terbaca olehnya akan satu baris ayat kirimanku buat penulis blog itu...disaat ini..kekasih dihati menangis hiba didalam jiwa...aku sedar kekasih ini sedang kesedihan tatkala membaca baris ayat itu...sehinggakan beliau melenyapkan diri secara tiba-tiba di laman sosial tempat kami berdua bermadu asmara sebelumnya...hairan terngiyang-ngiyang pada mulanya mengapa begitu sikapnya..lalu aku telah mencari apakah puncanya dan telah aku temui...yaa...dan itulah puncanya...disini...diruang ini...aku tunduk serah kepada kemaafan...aku pohon seribu kemaafan yang tidak terhingga kepada kekasih hati agar dapat memaafkan kekilafan diri...aku sedar aku mengerti dan aku fahami yang aku memang bersalah dalam hal ini..kekasih...aku akui kesilapan ini..kekasih yang tersayang...cinta yang terpasak ini aku telah kukuhkan dengan batuan konkrik untuk dirimu seorang sahaja...tiada siapa mampu untuk meruntuhkannya...kekasih..seandainya dunia ini kering kontang...kau lah sebenarnya penyelamat dan aku akan terus melayan bahteranya...dengan hati yang penuh keikhlasan..sekali lagi...pohonan maaf dititip untuk mu sayang...dan diri ini tidak tega lagi melihat hati sucimu itu terus ditikam sembilu...kerana hingga hayat nanti,...cinta ini akan terus bersamamu...



'bungaan kering berguguran diatas bumi,tetapi tidak cinta ini yang akan terus hidup tidak mati-mati'
-iloveyousomuchsharifahnurulafina-